Віброізоляція фундаменту поблизу залізниць

Що таке віброізоляція?

Віброізоляція - це комплекс заходів, спрямованих на захист будівель, обладнання і людей від шкідливого впливу вібрації шляхом впровадження проміжних елементів між джерелом вібрації і об " єктом.

Залізні дороги, як правило, є джерелами підвищеного рівня вібрацій і структурного шуму в будинках, що знаходяться в безпосередній близькості від шляхів і ж/д станцій. Міський транспорт охоплює міські залізничні і підземні перевезення - і визначається навантаженням на вісь до 13 метричних тонн і максимальною швидкістю 100 км/ч. Основною проблемою для міського рейкового транспорту є навколишня територія, чутлива до шуму. У даній статті я пропоную розглянути ідеальні рішення для ефективного зведення до мінімуму вібрації та шуму в міських районах, викликаних залізничним рухом, трамваями і метрополітеном. Вібрації з малим загасанням поширюються по землі на далекі відстані, створюючи повітряний шум в приміщеннях, розташованих навіть на значній відстані від джерела шуму.

З кожним роком завдяки урбанізації, багато дільниці залізниці стикаються безпосередньо з містами, стають єдиним цілим мегаполісів, поряд з ними з'являється все більше і більше сучасних житлових комплексів з об'єктами інфраструктури - лікарнями, офісними приміщеннями, торгово-розважальними центрами, концертними залами, кінотеатрами. В умовах ринкової конкуренції та боротьбі за клієнтів, вимоги до акустичного комфорту стають більш жорсткими.

У даній статті ми розповімо про захисні заходи для зниження структурного шуму і віброізоляції фундаменту з матеріалу нового покоління – Sylomer.


Sylomer – це пружний матеріал, виготовлений із спіненого пінополіуретану зі змішаною структурою осередків.


Завдяки відмітним особливостям, цей еластомер дозволяє вирішити широкий діапазон завдань по віброізоляції фундаменту поблизу ЗАЛІЗНИЧНИХ, трамвайних колій метрополітену:

  • стійкий до впливу будь-яких погодних умов, різних мастил, кислот і фарб і інших хімічно активних речовин, що перевозяться на ЗАЛІЗНИЧНОМУ;
  • витримує більше 2 млн. циклів навантажень;
  • стійкий до перевантажень;
  • зберігає свої пружні властивості протягом довгих років під впливом постійних навантажень, яким піддаються шляху переміщення поїздів і фундамент поблизу.


Матеріал Sylomer також застосовується в якості пружного елемента при віброізоляції фундаментів будівель, при віброізоляції трубопроводів, систем опалення, трубопроводів, водопостачання та кондиціонування, при влаштуванні стяжки та ін У залежності від навантаження, а також призначення і конструкції підбирається конкретна модель Sylomer.

Для захисту від вібрацій і для зниження структурного шуму при будівництві фундаменту будівель поблизу залізниць у країнах Європи та США використовують пружні опори. Установка будівлі на пружні опори з еластомеру Sylomer є одним з найбільш ефективних і надійних рішень по віброізоляції фундаменту.

Чому при проектуванні, будівництві, реконструкції фундаментів, при будівництві або капітальному ремонті залізничного полотна європейські і американські фахівці вибирають даний матеріал:

  • довговічність (висновком комісії Мюнхенського технічного університету матеріал Sylomer без побоювань може використовуватися протягом 100 років для цілей віброізоляції будівель від рейкових колій з точки зору втоми матеріалу внаслідок динамічних навантажень)
  • широкий діапазон статичних навантажень для матеріалів Sylomer від 0,011 Н/мм2 до 1,2 Н/мм2
  • температурна стійкість (Sylomer витримує температуру від - 30ºС до 70ºС).
  • хімічна стійкість (матеріал характеризується стійкістю до будь-яких агресивних середовищ, до розбавлених кислот і лугів, різних масел, мастил і інших хімічно активних речовин)


Залежно від довготривалого статичного навантаження, що діє на пружний шар, підбирається відповідний тип матеріалу Sylomer із стандартного ряду матеріалів Sylomer SR. Товщина шару еластомеру для пружної опори підбирається в залежності від необхідної ефективності заходів по віброізоляції фундаменту. Чим більше товщина, тим нижче буде показник власної частоти, і, відповідно, підвищується ефективність системи в цілому. Поліуретановий еластомер Sylomer, якщо говорити простою мовою, це еквівалент пружини, конструктивно поєднаної з амортизатором. В залежності від типу демпфірування матеріалу становить від 7% до 11%.

Sylomer (силомір) — найбільш підходящий еластомер для використання у верхньому будова залізничних шляхів.
Більше 20 років матеріали Sylomer використовуються на залізницях і рейковому транспорті в містах для ефективного захисту від вібрацій і структурного шуму.

Конструктивно пружні опори можуть бути полноплоскостными, стрічковими або точковими і монтуються безпосередньо на фундамент будівлі.

Полноплоскостная опора                   Стрічкова опора                   Точкова опора

У ситуації, коли виброизолировать необхідно не фундамент будівель, розташований поруч із залізницею, а безпосередньо підстава рейкових шляхів, використовуються пружні опори таких же видів.
 


Еластичні опорні елементи підтримують характеристики розподілу навантаження на рейці і зменшують вібрації, викликані нерівностями коліс і колії. Прогин рейок під час проходження поїзда може бути зменшений за рахунком адаптації розподілу жорсткості опорної плити подушки.

Завдяки матеріалу шпала (опора для рейок, зроблений з бруса або залізобетону) пружно підтримується на баластному шарі верхньої будови колії та на тривалий термін забезпечують незмінність взаємного розташування рейкових ниток і зниження рівня вібрацій.


Для досягнення високих показників віброізоляції власна частота конструкції на пружних опорах має бути правильно розрахована.

Матеріал Sylomer відрізняється гнучкістю і зручно підганяється до основі при укладанні без особливих зусиль. Жорсткість застосовуваного матеріалу зростає із зростанням щільності (об'ємна маса) і визначається прикладеною навантаженням.

Матеріал укладається на заздалегідь підготовлену і вирівняну поверхню. Поверхня повинна бути без поглиблень і виступів. Бетонні поверхні потрібно грубо затерти або вирівняти. Гранично допустимі розміри нерівностей визначаються товщиною матеріалу опори.
 


Для опор товщиною до 25 мм допустимі нерівності - до 3 мм, для опор вище 25мм - нерівності поверхні не повинні перевищувати 5 мм Для опор товщиною менше ніж 8 мм потрібні більш високоякісна обробка основи!

Найчастіше Sylomer укладається просто на поверхню без додаткової фіксації, однак, у деяких випадках матеріал необхідно приклеювати. Для цього на приклеюємо поверхню наноситься двокомпонентний поліуретановий клей або клей на бітумній основі.

Опори з матеріалів Sylomer володіють відмінними властивостями тривалої міцності і не потребують технічного обслуговування протягом усього терміну експлуатації, доступ до них після монтажу для технічного обслуговування або подальшої заміни не знадобиться.

Залізничні шляхи і міські забудови стають все більш близькими сусідами. Вібрації і структурний шум, створюваний залізницями, надають негативний вплив на жителів та будівлі поблизу залізничних, трамвайних шляхів і ліній метрополітену. Наші матеріали підвищують еластичність залізничної надбудови. Це призводить до меншого зносу компонентів надбудови, таких як рейки, шпали і баласт. Завдяки правильно підібраним матеріалами витрати на технічне обслуговування і вартість життєвого циклу залізничних шляхів, трамвайних шляхів і ліній метрополітену значно знижуються. Технічні рішення Sylomer були розроблені для віброізоляції самого залізничного полотна, щоб впоратися з усіма навантаженнями на осі і швидкостями, а також для віброізоляції фундаментів будівель і споруд, що знаходяться поблизу шляхів. Вони використовуються у всьому світі і є провідними продуктами в залізничному секторі.

Рішення з матеріалу Sylomer не тільки ефективно знизять вібрації, але і підвищать якість життя в будинках і умови праці в офісах в безпосередній близькості від цих об'єктів, звертайтеся до нас!

Яцкевич Сергій