Шумоізоляція автомобіля

Купуючи старий чи новий автомобіль, ми не замислюємося про необхідність його шумоізоляції. Точно також, як купуючи квартиру, не думаємо про її звукоізоляції. Але іноді це просто життєва необхідність.

Одна і та ж марка автомобіля в країнах Європи і на українських дорогах буде по-різному їхати. На якість їзди впливає дорожнє покриття. Ями на дорогах прискорюють процес зношування машини, зношуються амортизатори, збільшується шум в салоні під час поїздки. Також під час роботи двигуна виникають вібрації, які призводять до скрипам і бренчанию. Шуми можуть виникати і від перемикання коробки передач, і неякісних пластмасових деталей салону.

Для усунення зайвих звуків використовуються два виду матеріалів у комплексі: шумоізоляційні і віброізоляційні. Один матеріал від іншого – це не повна ізоляція автомобіля. Необхідні матеріали укладають в два або три шари. Краще використовувати самоклеючий матеріал, він прискорить і спростить процес монтажу.

Єдиний і головний нюанс в тому, що всі звукоізоляційні матеріали впливають на збільшення ваги деталей. Тому не потрібно робити багато шарів ізоляції, тому що ефект придушення шуму такі маніпуляції не поліпшать, а вага додадуть. Без фанатизму, як говориться. В залежності від потреб можна шумоізолювати весь автомобіль або одну з секцій: двері, стеля, підлога, арки коліс, багажник.

Ефект шумоізоляції залежить від правильного вибору матеріалу та його монтажу. Універсального і єдиного варіанту звукоізоляції немає, тому для поглинання шумів і звуків використовують кілька видів матеріалів, до яких відносяться:

1. Вібродемпфер – поглинає вібрації і перетворює їх енергію з механічною в теплову. Тобто зменшують вібрації вихідні від металу. З цього матеріалу роблять перший шар в машині. До його складу входить бітум або бутилкаучук. Принцип роботи вибродемпферов – утяжелить металеві частини машини. Продається з клеючою основою, яку при монтажі попередньо прогрівають феном. Його застосовують для колісних арок, панелей стелі і дверей та частини відокремлює салон від відсіку, де знаходиться мотор.
Вібродемпфери справляються зі звуковими хвилями - від 20-500 Гц. Їх наносять на металеве покриття. Товщина матеріалу підбирається виходячи з товщини кузова. Можна придбати вібродемпфер з фольгирующим шаром. Недолік – велика вага. Через деякий час можуть провиснути двері, оброблені цим матеріалом.

Для стелі використовують товщину від 1,5-2 мм, багажник і двері не більше 2 мм, стать і колісні арки не менше 4 мм, щит мотора від 3-4 мм.

2. Шумоізоляція – використовують спінений каучук, який знижує середні і високі частоти. Монтують другим шаром після вибродемпфера. Знижує зовнішні шуми. Їм також утеплюють капот авто. Служить перешкодою для вібрації, пригнічує її до мінімуму. Матеріал гнучкий і еластичний, його легко укладати в салоні і багажнику. Товщину підбирають в залежності від зазору між обшивкою і оброблюваної секцією.
Для стелі та дверей підійде товщина - 1,5 см, на підлогу від 6 мм до 1см. Шумоізоляція призначена для внутрішніх робіт в салоні. Вона відображає звукові хвилі і перешкоджає їх проникненню всередину. Володіє вологостійкістю і паронепроникність, забезпечить надійний захист для підлоги і дверей.


Спінений каучук відмінно застосовується для шумоізоляції автомобіля. Закрита комірчаста структура усуває шуми. Він досить гнучкий і тому підходить для нерівних ділянок салону авто.

Для гарній шумоізоляції береться товщина від 9 мм.
 

До переваг можна також віднести:


  • пожежна безпека
  • зниження шуму і вібрації
  • утримання тепла
  • паронепроникність
  • легко монтується
  • еластичний
  • витримує температуру від -200 до 105ºС

 

У нас у продажу є спінений каучук Oneflex товщиною 6 мм, 9 мм, 13 мм, 19 мм, 25 мм, 32 мм Основа буває самоклеюча (дозволить відразу приклеїти матеріал і не використовувати монтажний фен) або без липкого шару, звичайна або з алюмінієвим покриттям. Наявність алюмінієвого шару позитивно впливає на теплоізолюючі властивості. Продаж йде від 1 м2. Каучук від 9 мм допомагає позбутися від структурного шуму і звуку. Дуже товстий каучук (від 19 мм – 32 мм) не варто брати, бо в комплексі з іншими звукоізолюючими матеріалами буде сильно збільшувати вагу машини. Можуть провисати двері і знижується маневреність машини.

Приклеєний каучук слід обробити валиком від центру матеріалу до його країв, щоб не було бульбашок.
При рівні шуму 84,7 дБ, товщина каучуку 6 мм зменшує шум на 10,4 дБ, при 9мм звукопоглинання від 12,8 дБ!

3. Шумопоглинач – пінополіуретан, який має відкриту пористу структуру певного розміру і обробляється спеціальним просоченням. Осередки розміщені хаотично одна від одної. Найчастіше використовують в якості прокладочного матеріалу, завдяки його пластичності і можливості стиснення. Великим попитом користується товщина: 2 мм, 4 мм, 8 мм Принцип роботи: середні і високі звукові частоти, потрапляючи всередину поролону послаблює коливання звукових хвиль за рахунок переходу з однієї комірки в іншу. Його застосовують для звукоізоляції дверей, даху і стиків.
Поверхню підготовляють і знежирюють. Також дуже ефективно для шумоізоляції пластикових деталей. Зверху клеять шару віброізоляції. Покращує акустику і знижує вібрацію. При розміщенні на стелі салону, усуває конденсат.

4. Антискрип – це тонкий прокладочний матеріал, який використовують для ізоляції стиків між панелями, які скриплять і для обмотки проводів.

Шумоізоляція проводиться в кілька етапів:

  • весь салон або частину машини, яку будуть ізолювати, повністю розбирають. Очищають і просушують внутрішню частину кузова.
  • потім повністю або частково знімають автозаводские матеріали для ізоляції (наприклад: якщо вони вже відшарувалися або відбулося здуття матеріалу).
  • знежирюється поверхню. Це важливий етап, тому що від правильності виконаних робіт залежить, наскільки якісно приклеїться матеріал. Для знежирення можна взяти Уайт-спірит.
  • після листову ізоляцію вирізують за формою і наклеюють. При температурі менше 25ºС, липкий шар слід прогріти монтажним феном.
  • роблять зборку деталей в зворотному порядку.

 

Через двері автомобіля проникає багато зовнішнього шуму. Двері практично будь-якої машини, не дивлячись на ціну і марку, мають слабку звукоізоляцію. Тому, шумоизолировав цю частину, значно знизяться шуми в авто. Також для поціновувачів хорошого звуку, в рази покращитися акустика. При великій площі капота, надходить вібрація від двигуна на інші ділянки машини. При ізоляції даної зони знизиться рівень шуму в салоні.

Для шумоізоляції підлоги потрібно вийняти передні і заднє сидіння. Після знімаються пластикові накладки кріплення від ковроліну до підлоги, потім знімається ковролін. Очищають і знежирюють металеву поверхню. Першим шаром накладається віброізоляція. Поверхня обробляється валиком. Якщо так не зробити, залишаються бульбашки повітря, в яких буде виникати конденсат і це в подальшому призведе до іржі. Віброізоляцію краще брати не більше 4мм, тому що необхідно враховувати ще і товщину ковроліну. Шумоізоляцію рекомендується брати 9-10 мм, вона наноситься другим шаром. Коли ці два шари покладені, поверхню знову обробляється валиком. Потім укладають обшивку і всі зняті деталі в зворотному порядку.

Інструменти, які знадобляться:

  • валик для прокатки матеріалу
  • ніж або ножиці
  • монтажний фен
  • ріжкові ключі
  • інструменти для зняття обшивки
  • знежирювачах
  • рукавички

Якщо ви хочете заощадити, зробіть шумоізоляцію однієї або декількох зон авто, але не всього автомобіля. Якщо наклеїти цей матеріал тільки на двері машини, ви вже зможете відчути вагомі позитивні зміни. Але при великому бажанні, якщо хочете повністю звукоізолювати машину, краще звернутися до фахівців, тому що саме вони зможуть комплексно вирішити дану задачу. Завдяки шумоізоляції ви будете менше відволікатися на сторонні шуми і деренчання, перестанете дратуватися і почнете отримувати задоволення від відсутності зайвих звуків.

Завдяки шумоізоляції поліпшується звучання акустичної системи, підвищується якість теплоізоляції авто, з'являється додатковий антикорозійний захист. Шумоізоляція машини може виконуватися від двох до трьох днів. Краще проводити роботу в закритому приміщенні, ви не будете прив'язані до погодних умов і природного освітлення.

Лозенко Анна